-
1Campagne 1Trots
-
2#THINKPIG#THINKPIG
DE VRAAG
DE AANPAK
DE OPLOSSING
CONNECT. With the current zeitgeist.
CREATE. A stimulating message.
CAMPAIGN. For farmers.
Trots op de boer - campagne
Agrifirm trapte eind september af met hun eigen campagne #trotsopdeboer met het plaatsen van een paginagrote advertentie in de Telegraaf. Niet met een bemoedigend woordje richting de boeren, maar door met feiten op tafel te komen. Feiten die aantoonden dat boeren al jaren aan een betere, maar vooral milieuvriendelijkere toekomst werken.
#trotsopdeboer
In een video verteld Arian Kamp hoe trots hij op de boeren van Nederland is. Maar niet alleen op de boeren, hij spreekt ook zijn trots over hoe goed de campagne werd ontvangen uit. Dit succes zorgde er ook voor dat de hashtag massaal werd overgenomen, ook door andere bedrijven.
DE AANPAK
DE OPLOSSING
DE CAMPAGNE
Agrifirm ondersteunt de maatschappelijke discussie door een bijdrage te leveren op basis van feiten, door vooruitstrevende boeren aan het woord te laten. Op deze manier gaat Agrifirm niet met een gestrekt been tegen de stikstofproblematiek in. Boer. Daar mag je trots op zijn.
DE UITDAGING
De internationale agrarische sector verandert in hoog tempo. Wie mee wil blijven doen moet meebewegen. Agrifirm is de partner die in een krimpende markt in marktaandeel wil groeien. In een sector die worstelt met haar imago is veranderen noodzaak. De vraag aan Scheepens; hoe kunnen we Agrifirm middels een overkoepelende sectorpositionering neerzetten als dé partner voor de toekomst?
DE AANPAK
De varkenshouders die groots durven te denken, innovatieve ideeën hebben en veranderingsgezind zijn, hebben de toekomst. Door jarenlange ervaring,oog voor ketenconcepten, duurzaamheid, lokaliteit, circulariteit en rendement is Agrifirm voor deze varkenshouder de perfecte partner,
DE OPLOSSING
#ThinkPig gaat om de toekomst van de varkenshouderij en de liefde voor het varken. Maar vooral over hoe Agrifirm dit met de varkenshouders invult. Met deze campagne zetten wij de relatie tussen Agrifirm en de varkenshouder centraal en geven wep die manier de sector een positieve draai en positioneren we Agrifirm als deskundige partner.
CONNECT. With big dreams.
CREATE. Brand preference.
CAMPAIGN. For brand awareness.
DE CAMPAGNE
In de campagne #ThinkPig staan vooruitstrevende varkenshouders centraal. Deze boeren hebben we opgezocht op hun eigen boerderij. Daaruit is een hoofdvideo ontstaan die gebaseerd is op innovatie, de varkenshouder en zijn varkens.
50-seconden video’s
Naast de hoofdvideo hebben we voor biggen, zeugen en vleesvarkens korte video’s gemaakt waarin de varkenshouder met korte quotes de relatie met Agrifirm toelicht.
BIGGEN VIDEO
Deze meerwaarden werd uitgelicht door een wisselwerking tussen voice-over en varkenshouder. Zo kwamen in deze video vooruitstrevende varkenshouders Detmer en Roy aan het woord.
ZEUGEN VIDEO
De oplossingen die Agrifirm biedt ten opzichte van de zeugen van Roy zijn positief. Roy heeft hierdoor voordelen die hij anders niet zou kunnen hebben. Over deze oplossing spreekt hij zich dan ook positief uit in deze video.
VLEESVARKEN VIDEO
De varkenshouders in deze video gebruiken voeders van Agrifirm om goede resultaten te behalen. Buiten dat denkt Agrifirm ook mee op bedrijfstechnisch niveau. Dat gegeven hebben we dan ook in deze video weten te verpakken.
LANDINGSPAGE THINKPIG
Op deze landingspage kwam de varkenshouder meer te weten over ThinkPig, Agrifirm en welke oplossingen zij aanbieden. Agrifirm denkt mee in het nog beter maken van de varkenshouderij door totaaloplossingen te bieden. Deze meerwaarden kwamen dan ook rijkelijk aan bod.
SOCIAL TEASERS
Traffic naar de website is gegenereerd door 10-seconden varianten van de ‘50-seconden’ video’s te maken. De uitrol hiervan verliep via Facebook en Instagram.
De teaser was zo opgebouwd dat op het moment dat de varkenshouder antwoord wilde gaan geven, de teaser stopte. De ontvanger werd dus uitgedaagd om het antwoord van de varkenshouder op de landingspage van ThinkPig te bekijken.
BULKWAGEN
Een bulkwagen werd omgetoverd tot een ware ThinkPig bulkwagen. Met deze bulkwagen vervoeren we voer van de fabriek naar de varkenshouders. Hierdoor is ThinkPig ook veelvuldig in het straatbeeld terug te zien. Nederland mag immers weten dat Agrifirm trots is op de varkenssector.
DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET
MEER INFO?
Your creative agency since '73