DE VRAAG
DE OPLOSSING
Strategie
In deze mediacampagne zijn we verder gegaan onder de bestaande campagnestrategie van ‘Ongekend van KeukenConcurrent’. Het idee achter deze strategie is dat ongekend is en moet zijn. Keukens weggeven is daar zeker een onderdeel van.
Keuken erbij?
“Winacties, die zijn er toch al zoveel?” De vraag die Talpa Network en Scheepens bezighield was hoe zij echt een ongekende winactie konden ontwikkelen. Een winactie die een landelijk bereik zou hebben en daarnaast in lijn lag met de merkessentie van KeukenConcurrent. Door dit grootse denken ontstond de winactie ‘Keuken erbij?’, waarbij KeukenConcurrent middels de kanalen van Talpa Network 13 keukens gratis weg heeft gegeven.
RADIO
Vijf weken lang maakten luisteraars van Radio 538, Radio 10 en Radio Veronica kans op een gratis keuken wanneer ze naar de studio belden. Was het alarm te horen in studio? Dan kregen zij een gratis keuken erbij!
Lingo
Het altijd zeer gewaardeerde televisieprogramma Lingo op SBS6 was ook onderdeel van de multi-channel-aanpak in de campagne ‘Keuken erbij?’. Wanneer de kandidaten van Lingo in week 14 de zwarte bal uit de Lingobak wisten te toveren, kregen zij naast de reguliere prijzen van Lingo er een gratis keuken bij! Daarnaast werden de puzzelwoorden keukengerelateerde woorden. Op die manier was er ook inhoudelijk een mooie link met het product. Zo werd KeukenConcurrent nog meer top-of-mind gedurende het spelprogamma.
BILLBOARD
Na afloop van elke Lingo uitzending was er een 5-seconden billboard in beeld, waarin we communiceerden dat KeukenConcurrent de sponsor van het programma was.
Social
Naast de eigen social media-kanalen van KeukenConcurrent, werden ook de social media-kanalen van Radio 538, Radio Veronica, Radio 10 en SBS6 ingezet. Hier werd steeds teruggepakt op het succes van de actie, door fragmenten van de winnaars te delen.
WEGGEEF WOENSDAG
Zo gaf Radio 538 één complete keuken weg via social media. We vroegen de volgers te delen waarom zij deze keuken verdienden. Dit leverde ongekend veel reacties op.
5 gratis apparaten erbij
Tijdens deze mediacampagne namen we ook bestaande acties van KeukenConcurrent onder de loep, zoals de actie ‘5 gratis apparaten’. Met de bestaande strategie en de nieuwe boodschap van ‘Keuken erbij?’ ontstond het idee om de actienaam te veranderen in 5 gratis apparaten erbij! Zo werd ook de huidige communicatie van KeukenConcurrent onderdeel van deze campagne.
Ongekend veel reacties
‘Keuken erbij?’ bleek een ongekend succes. Door een strakke samenwerking zijn we in staat geweest om de campagne op de verschillende kanalen van Talpa Network in te richten. En niet geheel zonder succes. KeukenConcurrent heeft veel (landelijke) aandacht gekregen en meerdere mensen verrast en blij gemaakt met een nieuwe keuken.
DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET
Your creative agency since '73