LIEFDE
VOOR
HET VAK

BELISOL

  • 1
    hoofdstuk 1
    ALS IK IETS DOE, DOE IK HET GOED
  • 2
    hoofdstuk 2
    LIEFDE VOOR HET VAK
1
hoofdstuk 1
ALS IK IETS DOE, DOE IK HET GOED

De vraag

Ontwikkel een merkcampagne, voor de maand januari, waarmee we aan de naamsbekendheid van Belisol gaan werken. Ontwikkel daarnaast ook een actiecampagne, bedoeld voor de maand maart, waarmee we de doelgroep, die in “the moment of purchase” fase zitten, een laatste duwtje in de rug kunnen geven om voor Belisol te kiezen.

De oplossing

Als je een koopwoning hebt gerenoveerd, verbouwd of vanaf de eerste steen hebt opgebouwd, geeft je dit een trots gevoel. Een kick! Door heel hard te werken heb je dit nu kunnen realiseren. Dat zegt iets over jou als persoon en de manier waarop je consumeert. Je deelt dit daarom vol trots met vrienden, familie, de buren en eigenlijk iedereen die het wilt horen.

"als ik iets doe, doe ik het goed."

De aanschaf van nieuwe kozijnen en deuren is een typisch geval van; “Als ik iets doe, doe ik het goed.” Je wilt zeker weten dat je een juiste investering maakt, ook op langere termijn. Daarnaast is de keuze ook bepalend voor je exterieur en interieur. Natuurlijk geniet je zelf volop van die mooie nieuwe openslaande tuindeuren. Maar het is ook zeker heel fijn om ze te showen aan die ene nieuwsgierige buurvrouw of aan je kennissenkring.

FOTOGRAFIE


Het kozijn krijgt samen met het model een duidelijke hoofdrol. Het model is de trotse huiseigenaar. Het model refereert naar de persoon die de uitspraak doet: “Als ik iets doe, doe ik het goed.”

ELEMENTEN HIËRARCHIE


Wat maakt een advertentie een Belisol advertentie? De belangrijkste elementen zijn hier op een rijtje gezet:

1: Campagnefotografie

2: Een van de Belisol voordelen: De Belisol 20 jaar garantie, De Belisol aan huis service en Compleet assortiment kozijnen en deuren.

3: Campagne quote “Als ik iets doe, doe ik het goed.”

4: Logo Belisol kozijnen en deuren

5: De pay-off: Belisol. Al meer dan 40 jaar kozijnen en deuren zonder zorgen.

ALWAYS ONLINE


In de always online fase maken we gebruik van online displaybanners en een YouTube preroll video. Het model staat hierin trots bij zijn/haar nieuwe kozijn. De typografie zorgt ervoor dat de quote afkomstig is van het model: “Als ik iets doe, doe ik het goed.” Daarnaast spelen we de 3 Belisol voordelen hogerop, afsluitend met de Belisol pay-off.

  • 1
    hoofdstuk 1
    ALS IK IETS DOE, DOE IK HET GOED
  • 2
    hoofdstuk 2
    LIEFDE VOOR HET VAK
2
hoofdstuk 2
LIEFDE VOOR HET VAK

de uitdaging

Belisol is een Belgisch familiebedrijf dat al sinds 1977 kozijnen en deuren maakt. Die markt is de laatste jaren echter steeds drukker geworden. Er zijn steeds meer aanbieders, waardoor een heldere en onderscheidende positionering een must have is voor Belisol. Aan Scheepens dan ook de vraag ook de franchiseformule opnieuw te positioneren.

de aanpak

Door onze jarenlange samenwerking met Belisol kennen wij de markt inmiddels goed. Onze kennis, aangevuld met een recent marktonderzoek, gaf ons belangrijke inzichten. Consumenten gaven namelijk aan dat ze de montage van de kozijnen en deuren bijna net zo belangrijk vinden als de kwaliteit van het product. En laten dat nou net twee onderdelen zijn waar Belisol onderscheidend in is: de productkwaliteit is hoog én Belisol is de enige formule met eigen monteurs.

de oplossing

Met ‘Liefde voor het vak’ prediken we rust en vakmanschap. Belisol is de enige partij in het landschap van kozijnen en deuren die overal vakmanschap kan beloven; van oriëntatie online tot advies in de eigen showroom en van montage tot aftercare.
Kees Visser
Markting / Account bij Belisol

“Door de jarenlange samenwerking tussen de vakmensen van Belisol en Scheepens kennen zij de markt, het merk en onze mensen inmiddels als geen ander. Samen met Scheepens rollen we de nieuwe positionering de komende jaren steeds verder uit (zowel in advertising als in de showroom en op de eigen kanalen).”

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen