De opdracht
De oplossing
het buro
Zo ontstond Buro Werktuig. Wij zorgden voor een eigen kantoor, media-aandacht om kandidaten te lokken en voor een selectieprocedure. In januari opende Buro Werktuig haar deuren.
Eerste agendapunt: de eigen huisstijl en site. Dat is 100% hun eigen werk. Nu de basis op orde is, houdt Buro Werktuig zich bezig met o.a. interviews met stakeholders, het maken van vlogs en de nieuwe site van Jongerenpunt Brabant.
Resultaten
Buro Werktuig heeft inmiddels een aantal campagnes opgeleverd, waaronder een guerrilla-actie die ruim de pers haalde. En een videocampagne gericht op bankhangers en hun ouders. In haar korte bestaan heeft Buro Werktuig geholpen om 520 jongeren actief in contact te brengen met het jongerenpunt. Bijna de helft daarvan is inmiddels aan het werk of volgt weer een opleiding. En de creatieven van Buro Werktuig? Van de 11 talenten die er tot nu toe gewerkt hebben zijn er 5 aan een baan geholpen, is er 1 terug naar de schoolbanken, zitten er 4 nog bij het bureau en 2 daarvan werken nu bij moederbureau Scheepens. Want echt talent verdient een echte baan.
Hoe gaat het nu met?
Buro Werktuig is voor veel jonge, ambitieuze mensen, een springplank naar een volgende baan. Ze doen ervaring op, leren dingen bij en gaan vol vertrouwen door naar een volgende werkgever. Maar hoe gaat het eigenlijk met die oud-Werktuigers denk je wellicht? Dat vroegen wij ons ook af. Daarom zochten we er een paar op en maakten we deze portretten.
meer info?
Your creative agency since '73