DE GEBOORTE
VAN EEN
MERK

ELISABETH-TWEESTEDEN ZIEKENHUIS (ETZ)

DE UITDAGING

In het ETZ stond iets bijzonders te gebeuren; een nieuw centrum waar een geïntegreerde aanpak voor geboortezorg en kindergeneeskunde centraal staat. Family Centered and Integrated Care in vaktermen. Er was echter 1 probleem: hoe noem je zo’n centrum? Een plek waar geluk en ongeluk naast elkaar bestaan?

DE AANPAK

Hoewel we zelf ook al wat ervaring hebben met de onderwerpen, hebben we de uitdaging niet alleen opgepakt. ‘De beste reclame maak je samen’ zéggen we niet alleen, maar brengen we ook tot uitvoering. Ondanks de korte doorlooptijd, kozen we voor een aanpak waarin we verschillende sessies hebben gehouden.

DE OPLOSSING

Dit alles bij elkaar leidde uiteindelijk tot het inzicht dat het niet alleen maar draait om de patiënt of cliënt, maar dat de hele familie en alle dierbaren belangrijk zijn. Families met kinderen die bijna volwassen zijn, families met kinderen die nog geboren moeten worden en alles daartussenin. Niet meer dan logisch,

VISUELE IDENTITEIT

Naast de naam, was er natuurlijk ook behoefte aan een visuele identiteit. Ook deze hebben we samen met de ervaringsdeskundigen ontwikkeld. Na sessies waarin we meerdere stijlen en uitingen presenteerden, kozen we samen voor dit logo en bijbehorende stijl.

LOGO

Het logo maakt gebruik van herkenbare en vriendelijke typografie en is een uniek beeldmerk door de samensmelting van de letters die de geïntegreerde aanpak symboliseren en een geborgen gevoel weergeven. Het beeldmerk wordt ook gebruikt in de lopende zinnen die te maken zijn met de naam.

ANIMATIE

Blik op de toekomst

Fam heeft een vliegende start gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat we nu op de lauweren gaan rusten. De volgende stappen gaan snel volgen!

Marieke van Bommel-Bekker
Hoofd communicatie bij ETZ

“We hebben heel fijn samengewerkt met Scheepens. Het was intensief: in een korte periode hebben we veel en snel geschakeld met elkaar. De ene keer om overkoepelend te sparren, de andere keer om op detailniveau de puntjes op de i te zetten. Dat ging tot op een niveau dat ik mezelf soms lastig begon te vinden, maar Scheepens wist goed om te gaan met de grote betrokkenheid van iedereen.”

DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET

Scheepens logo

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen