-
1hoofdstuk 1Positionering & huisstijl
-
2hoofdstuk 2Campagne najaar
-
3hoofdstuk 3Testcentrum
-
4hoofdstuk 4Arbeidsmarkt
-
5hoofdstuk 5Het Werkgeversmerk
De uitdaging
Het Inzicht
De oplossing
CONNECT. With all clients, locations & employees.
CREATE. A positive & hearth warming positioning.
CAMPAIGN. For elderly care.
huisstijl
De nieuwe positionering was stap 1, een nieuw logo met bijpassende huisstijl stap 2. Het oude logo had een link met het verleden van Tilburg als textielstad. De gevlochten ‘W’ was een mooi uitgangspunt voor het nieuwe logo dat De Wever weer van deze tijd én toekomstbestendig maakt.
Geen grijze muis, maar een zorgorganisatie met een onderscheidende uitstraling. De nieuwe huisstijl maakt dankbaar gebruik van de schuine lijnen in het beeldmerk. Resultaat: een dynamische en frisse stijl waar De Wever nog jaren mee vooruit kan.
De positieve benadering die de pay-off heeft, is doorgevoerd in alles. Bij ieder onderwerp vroegen we ons af: hoe maken we hierbij van een oude dag, een nieuwe dag? Dat resulteerde in spraakmakende uitingen waarbij ook de meer gewichtige onderwerpen niet geschuwd werden.
-
1hoofdstuk 1Positionering & huisstijl
-
2hoofdstuk 2Campagne najaar
-
3hoofdstuk 3Testcentrum
-
4hoofdstuk 4Arbeidsmarkt
-
5hoofdstuk 5Het Werkgeversmerk
spectacular
Zoals gezegd, er was wat te winnen in bekendheid voor De Wever. Voor de organisatie zelf (naam, belofte, uitstraling), maar ook voor haar aanbod. En dus ontstaken we het campagnevuur. Onder de nieuw ontwikkelde vlag startten we met een communicatieoffensief om het nieuwe verhaal over de bühne te krijgen.
CONNECT. With target audience in Tilburg.
CREATE. A remarkable campaign.
CAMPAIGN. For brand awareness.
Een eerste opvallende, nieuwe manier van campagnevoeren vonden we in een spectacular: een speciaal aangekleed bushokje was een week lang de aandachtstrekker in Tilburg. Links was het bushokje een ouderwetse woonkamer, rechts een moderne. Dit speciale bushokje was het decor voor de stunt. We vroegen ons af hoe vrij van geest de ouderen vandaag de dag zijn. Dus interviewden we ouderen in het bushokje om te eindigen met een uitdagende vraag…
-
1hoofdstuk 1Positionering & huisstijl
-
2hoofdstuk 2Campagne najaar
-
3hoofdstuk 3Testcentrum
-
4hoofdstuk 4Arbeidsmarkt
-
5hoofdstuk 5Het Werkgeversmerk
DE VRAAG
HET INZICHT
DE OPLOSSING
CONNECT. With experts from De Wever.
CREATE. A campaign that stands out.
CAMPAIGN. For expert care.
Per test maakten we 2 teasers: 1 voor de doelgroep ‘potentiële cliënten van De Wever’ en 1 voor de doelgroep ‘Verwijzers’. Denk bij die laatste aan bijvoorbeeld huisartsen of verzekeraars.
-
1hoofdstuk 1Positionering & huisstijl
-
2hoofdstuk 2Campagne najaar
-
3hoofdstuk 3Testcentrum
-
4hoofdstuk 4Arbeidsmarkt
-
5hoofdstuk 5Het Werkgeversmerk
de vraag
HET INZICHT
DE OPLOSSING
CONNECT. With potential employees.
CREATE. A bold campaign.
CAMPAIGN. For employer branding.
Gewapend met camera’s en een stuntman ‘verkleed’ als hulpbehoevende oudere, gingen we de straat op in Tilburg. Onze Stuntopa deed zijn ding en nietsvermoedende voorbijgangers reageerden.
bedankjes
‘Maak van je oude dag een nieuwe dag’ is geen verzonnen verhaal. Iedere dag zijn alle medewerkers van De Wever bezig om van oude dagen, nieuwe dagen te maken. Iets wat ook bleek toen we cliënten vroegen om medewerkers van De Wever een hart onder riem te steken. Want om het arbeidsmarktprobleem te tackelen begonnen we intern.
MEER INFO?
Your creative agency since '73