-
1Hoofdstuk 1Wachten? Niet meer van deze tijd
-
2Hoofdstuk 2GELD BINNEN HANDBEREIK
-
3Hoofdstuk 3Waar wacht je nog op?
-
4Hoofdstuk 4Geld is tijd
DE UITDAGING
HET INZICHT
CONNECT. With the feeling of waiting.
CREATE. An effective campaign.
CAMPAIGN. For new leads.
DE CAMPAGNE
Anno 2017 wachten we bijna nergens meer op. Afleveringen van onze favoriete tv-series kijken we in een keer achter elkaar. Voor concertkaarten hoef je niet meer in een slaapzak voor de VVV te liggen. Deze situaties schetsten we o.a. in display, Facebook & LinkedIn advertising en in radiocommercials op radio 1 en 2.
Om vervolgens uit te leggen dat je met o2Factoring je geld krijgt in minder dan 24 uur.
Resultaten
De resultaten van de campagne monitoren we real-time, zodat we op tijd boodschappen kunnen aanpassen, traffic kunnen omleiden en accenten kunnen verschuiven. Zo bereiken en raken we de doelgroep op de juiste plek, op het juiste moment.
-
1Hoofdstuk 1Wachten? Niet meer van deze tijd
-
2Hoofdstuk 2GELD BINNEN HANDBEREIK
-
3Hoofdstuk 3Waar wacht je nog op?
-
4Hoofdstuk 4Geld is tijd
DE CAMPAGNE
Begin 2019 lanceerden we een doorontwikkeling van de campagne vanuit de gedachte: “Waar wacht je nog op? Vooruit met dat geld!”. Omdat o2Factoring feitelijk geld binnen handbereik stelt voor ondernemers, bedachten we een activatie die deze boodschap handen en voeten geeft: abri’s vol geld binnen handbereik.
CONNECT. With a broader audience.
CREATE. Awareness for o2Factoring.
CAMPAIGN. For brand awareness.
We selecteerden een aantal geschikte locaties in hartje Utrecht. Vooral de spots bij bushokjes bleken geschikt voor deze stunt en sluiten perfect aan bij de campagnegedachte: ‘Waar wacht je nog op?’.
Een abri vol met munten...Totdat mensen erachter kwamen dat de munten er ook afgepeuterd konden worden. Precies waarop we hoopten. Want onder de munten verscheen de boodschap: ‘Je facturen binnen 24 uur uitbetaald. o2Factoring’. De reacties van de voorbijgangers op de abri zijn de hele dag gefilmd met verborgen camera’s. De content gebruikten we voor de kick-off van de nieuwe campagne.
-
1Hoofdstuk 1Wachten? Niet meer van deze tijd
-
2Hoofdstuk 2GELD BINNEN HANDBEREIK
-
3Hoofdstuk 3Waar wacht je nog op?
-
4Hoofdstuk 4Geld is tijd
DE VRAAG
HET INZICHT
CONNECT. With entrepreneurs.
CREATE. A visual remarkable concept.
CAMPAIGN. For leads.
‘o2 = zuurstof’. De bel-vorm uit het logo gebruiken we als visual device; een vorm die de boodschap ondersteunt en onmiskenbaar bij het merk, o2Factoring hoort.
De o2-bel geeft een doorkijkje naar een ‘nieuwe werkelijkheid’ die ontstaat als o2Factoring de openstaande facturen binnen 24 uur uitbetaalt.
DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET
-
1Hoofdstuk 1Wachten? Niet meer van deze tijd
-
2Hoofdstuk 2GELD BINNEN HANDBEREIK
-
3Hoofdstuk 3Waar wacht je nog op?
-
4Hoofdstuk 4Geld is tijd
de uitdaging
het inzicht
de campagne
Ondernemers horen vaak: ‘tijd is geld’. Een opzwepende uitspraak die niet meer past bij de huidige tijdgeest. Door deze uitspraak om te draaien, creëerden we een menselijke visie op een wereld die vooral om geld draait. Met de opvallende campagneboodschap ‘geld is tijd’ moedigen we ondernemers aan vaker stil te staan om te beseffen waar we het allemaal voor doen: tijd. Want dat kun je niet terugdraaien. Maar wel bewust gebruiken voor de dingen die écht belangrijk zijn. Tijd voor jezelf, familie, vrienden of de maatschappij.
Het gedachtegoed overstijgt campagneniveau en werkt nu zelfs als compleet nieuwe bedrijfsvisie voor o2Factoring. Bewijslast voor deze visie zijn onder andere relevante sponsoracties, zoals die van Floris von Bönninghausen, en interne maatregelen voor personeel om meer tijd te kunnen investeren in wat zij belangrijk vinden. Naast de maatschappelijke en interne acties, sluiten ook de diensten van het factoringbedrijf naadloos aan op de vernieuwende visie; door facturen direct uit te betalen geeft o2Factoring ondernemers meer tijd om te doen waar het écht om draait.
CONNECT. Dutch business owners.
CREATE. A human approach to a money driven society.
CAMPAIGN. For a more healthy business-environment.
FLORIS VON BÖNNINGHAUSEN
Long-distance-cyclist Floris von Bönninghausen stapt in september 2023 24 uur op de fiets om geld in te zamelen voor Alzheimer Nederland. Nadat bij zijn moeder (62) Lewy-body-dementie vastgesteld werd, besloot Floris te doen wat hij goed kan: langeafstandsfietsen. De oprichter van o2Factoring, Igor Meijs, sponsort Floris tijdens zijn hele aanloop en geeft hem daardoor de tijd om te doen wat hij écht belangrijk vindt. De nieuwe sponsoractie van o2Factoring is daarmee de ideale bewijslast om de campagne en bedrijfsvisie van o2Factoring groots te introduceren binnen de ondernemerswereld.
MEER INFO?
Your creative agency since '73