MAAK
GELUID

WERKGROEP AUDICIENS

DE VRAAG

Als er geen actie wordt ondernomen, dreigen in 2030 meer dan 150.000 mensen met gehoorverlies niet de hoorzorg te krijgen die ze nodig hebben. De vraag naar audiciens stijgt snel en een ernstig tekort lijkt te ontstaan. Dit verontrustende inzicht is aanleiding voor een unieke samenwerking tussen de belangrijkste spelers in de hoorbranche; GAIN, NVAB, Hoorprofs, de Kwaliteitsaudiciens en CvZA. Zij slaan -samen met Scheepens- de handen ineen voor een nieuwe arbeidsmarktcampagne.

DE INZICHT

Het belang van goede hoorzorg en het dreigende tekort aan audiciens is nog niet bij iedereen bekend. Bovendien hebben veel starters en werkende mensen nog een verouderd, stoffig beeld van het vak als audicien. Daarom ontwikkelden we bij Scheepens een oplossing die verder gaat dan een arbeidsmarktcampagne. Naast het verbeteren van het imago van dit dynamische beroep en een activerende oproep om audicien te worden, is het ook een oproep aan heel Nederland om het hoorzorgprobleem aandacht te geven én een oproep tot saamhorigheid en betrokkenheid aan alle audiciens en stakeholders. Alleen samen kan dit probleem getackeld worden.

DE OPLOSSING

We creëerden met dit inzicht het concept Maak Geluid. Letterlijk een schreeuw om aandacht voor het probleem én een oproep om als audicien beter horen weer mogelijk te maken voor slechthorenden. De campagne bestaat uit meerdere fases waarin we de verschillende boodschappen en accenten benadrukken in copy, design en fotografie. De schrikbarende cijfers, de waarde van audiciens voor slechthorenden, de innovatieve, zorgzame en commerciële werkzaamheden in dit mooie beroep en uiteindelijk de activatie om je aan te melden bij een opleiding komen allemaal aan bod.

toolkit

De belangrijke spelers in de hoorbranche beseffen dat het probleem veel beter kan worden aangepakt door samen te werken. Daarom creëerden we voor alle hoorspecialisten en stakeholders in de branche een toolkit met middelen om in te zetten op hun eigen communicatiekanalen. Zo komt er maximaal aandacht voor het werven van nieuwe audiciens. In de afgelopen maanden hebben zij hier ook veelvuldig gebruik van gemaakt.

Resultaten

880.273
IMPRESSIES
2.263
CLICKS
30+
KEER GEDEELD OP LINKEDIN

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen