DE UITDAGING
In de (bijna) 125 jaar die Willem II bestaat is de club uitgegroeid tot een vaste waarde in de Eredivisie, met een grote achterban. Deze achterban hecht veel waarde aan de koninklijke historie van Willem II en de stad Tilburg. In de nieuwe visuele identiteit dient dit dan ook rijkelijk terug te komen. Daarnaast is het belangrijk dat de nieuwe stijl snel inzetbaar is om bijvoorbeeld visuals of animaties van de tussenstanden en uitslagen van Willem II realtime te realiseren.
DE OPLOSSING
Deze uitdaging leidde tot een huisstijl die bestaat uit verschillende onderdelen die te combineren zijn. Elk onderdeel van de huisstijl heeft een duidelijk rol in het presenteren van de historie en kernwaarden van de club. De herkenbare tricolores (rood-wit-blauw) en de historische, karakteriserende iconen uit het logo komen ook rijkelijk terug in de nieuwe visuele stijl. Door een textielstructuur terug te brengen in het design, maken we op een gedetailleerde manier de link met het tenue van Willem II en de textielstad Tilburg.
meer info?
Your creative agency since '73