thuis in
bijzondere
auto's

Autotron Exclusive (Libéma)

De uitdaging

Autotron is een house-hold-name. Bekend van evenementen, klassieke auto’s of van het attractiepark waar je vroeger als klein kind je rijbewijs hebt gehaald. Anno 2019 is het tijd voor iets nieuws: Autotron Exclusive. Een prachtige showroom vol met exclusieve auto's. Voor een nieuwe doelgroep en met een rijke uitstraling. Goed verhaal, maar hoe ziet het eruit?

De oplossing

Met exclusief in je naam, kun je geen 'standaard' stijl hanteren. Daarom ademt het logo, de stijl en alle middelen luxe en exclusiviteit uit. Koperdruk, animaties en de kunst van het weglaten geven Autotron Exclusive de uitstraling die ze, evenals de producten die ze aanbieden, in het allerhoogste segment plaatst.

visuele identiteit

De huisstijl is minimalistisch waardoor de uitingen een premium uitstraling krijgen en de exclusieve auto’s die ze aanbieden de ruimte krijgen om in de spotlight te staan.

Een belangrijk onderdeel van de huisstijl is het gebruik van koper. Een metaal met een premium uitstraling dat door zijn ruwheid ook iets authentieks met zich meeneemt. Het koper komt extra tot zijn recht bij printuitingen. Hier maken we gebruik van koperdruk. Écht koper dat schittert in de zon en vooral de aandacht trekt op de groengrijze achtergrond.

LOGO


Het beeldmerk is gebaseerd op het interieur van Autotron Exclusive, waar het hexagonpatroon een veelvoorkomend onderdeel is.

Voor het woord ‘Autotron’ hebben we een uniek lettertype gemaakt. Een lettertype dat gebruik maakt van ronde- en rechte hoeken. Dit is een knipoog naar het dak van Autotron, dat deels afgerond is maar ook rechte hoeken bevat.

MIDDELEN


De middelen hebben een simpel en rustig ontwerp. We tonen alleen het nodige. De koperdruk laat de minimalistische ontwerpen opvallen en geeft het een uniek karakter.

WEBSITE


Ook hier hanteren we 'less is more'. Om de gebruiker te tonen wat voor moois Autotron Exclusive biedt, gebruiken we slechts het broodnodige.

Zo blijft de website overzichtelijk en laten we de exclusive auto’s, datgeen waar de doelgroep van houdt, het werk doen.

Door unieke buttons en animaties is de website memorabel en oogt hij net zo exclusief als de showroom en de auto’s die ze aanbieden.

BEKIJK DE WEBSITE...

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen