RUIMTE
VOOR JOUW
ONDERNEMING

GARAGEPARK

  • 1
    hoofdstuk 1
    BASIS OP ORDE
  • 2
    hoofdstuk 2
    ETAGEBOXEN
  • 3
    hoofdstuk 3
    HUURDERS
1
hoofdstuk 1
BASIS OP ORDE

DE VRAAG

GaragePark heeft premium parken met garageboxen die voor verschillende doeleinden en door veel verschillende doelgroepen gebruikt worden. Die boxen kunnen gehuurd worden, gekocht worden of er kan belegd worden. Mogelijkheden te over dus. Maar hoe bedien je al die doelgroepen op een heldere en consistente manier?

DE AANPAK

Om de verschillende communicatielijnen strak te trekken én een heldere lijn op te zetten voor GaragePark, werkten we samen aan twee zaken. Allereerst hielden we brandkey-sessies voor de gebruikers en de beleggers van de garageboxen. Zo werd alles duidelijk(er) en ontvouwde de communicatiestrategie en customer journey voor die doelgroepen zich. Ten tweede werkten we aan het design en zorgden we voor een strakke en herkenbare huisstijl.

BRANDKEY & COSTUMER JOURNEY

De brandkey is het model voor het positioneren van merken. GaragePark heeft 2 hele belangrijke doelgroepen; gebruikers en beleggers. Omdat deze doelgroepen ver uit elkaar liggen, hebben we voor beiden een brandkey geconstrueerd. Dat bracht veel helderheid en zorgde ervoor dat we voor beide doelgroepen ook de customer journey uit konden tekenen. Vanuit de drietraps fasering awareness, consideration en conversion bepaalden we - gestoeld op marktonderzoek - de belangrijke USP’s per fase van de klantreis. Zodoende kon ook de juiste boodschap per fase worden ontwikkeld.

DESIGN

Vanuit een reeds bestaand website-design hebben we middels designstudies de stijl van GaragePark ontwikkeld zodat deze ook bruikbaar was voor alle andere middelen. Van advertentie tot brochure, van visitekaartje tot bouwbord; alles is de revue gepasseerd en onder handen genomen. Het resultaat? Een strakke huisstijl die mede dankzij de ontwikkelde templates consistent doorgevoerd wordt.

BELEGGERSWERVING

Met de brandkey en customer journey voor de doelgroep beleggers op orde, ontwikkelden we ook al de eerste campagnemiddelen. Een radiospot met vast stem Jeroen Kijk in de Vegte en een online video op basis van bestaand materiaal.

  • 1
    hoofdstuk 1
    BASIS OP ORDE
  • 2
    hoofdstuk 2
    ETAGEBOXEN
  • 3
    hoofdstuk 3
    HUURDERS
2
hoofdstuk 2
ETAGEBOXEN

DE VRAAG

Naast garageboxen op de begane grond, heeft GaragePark ook etageboxen. Dit zijn boxen die op de 1e en 2e etage van het park te vinden zijn. De vraag naar etageboxen is minder dan naar boxen op de begane grond, terwijl de etageboxen ook voordelen hebben. Daarom de vraag aan Scheepens om een concept & campagne te ontwikkelen die de voordelen van een garagebox op een verdieping kenbaar maakt en uiteindelijk resulteert in meer huurders / kopers van etageboxen.

DE UITDAGING

De eerste voorkeur van veel klanten gaat uit naar een box op de begane grond. Waarom? Omdat ze hun auto er eenvoudig voor kunnen parkeren en spullen in de box kunnen laden. Maar daarmee gaan ze voorbij aan de vele voordelen van een etagebox. Tijd om die onder de aandacht te brengen.

DE OPPLOSSING

Kies je voor een etagebox, dan ben je wat ons betreft een slimme ondernemer. Eentje die het goed voor elkaar heeft en slim profiteert van alle voordelen die een etagebox te bieden heeft. Slimme ondernemers zijn bovennemers dus. Zo motiveren we de doelgroep om verder te kijken dan de garageboxen op de begane grond.

FOCUS OP ONDERNEMERS

De etageboxen van GaragePark worden op verschillende manieren gebruikt, maar uit onderzoek blijkt dat het voornamelijk ondernemers zijn die gebruik maken van de premium garageboxen van GaragePark. Daarom richtten we onze campagnes voornamelijk op ondernemers. We zeggen daarom ‘Slimme ondernemers zijn bovennemers’. Door te focussen op ondernemers onderscheiden we ons ten opzichte van de rest van de markt. In de campagne zien we 4 verschillende ondernemers; een schilder, een organisator van kinderfeestje, een ontwikkelaar van onderdelen voor miniatuur raceauto’s en een videoproductie bedrijf. Vier ondernemers die we samen kunnen inzetten voor een goede doelgroep verdeling.

slimme online video campagne

Om de verschillende doelgroepen allemaal aan te spreken ontwikkelden we voor 4 verschillende doelgroepen verschillende videos volgens awareness, consideration en conversion fasering. Video’s waarin we de bovennemer, middels het kikvorsperspectief, als een hero wegzette. Ondersteund door een voice-over maken we de voordelen van een etagebox duidelijk.

  • 1
    hoofdstuk 1
    BASIS OP ORDE
  • 2
    hoofdstuk 2
    ETAGEBOXEN
  • 3
    hoofdstuk 3
    HUURDERS
3
hoofdstuk 3
HUURDERS

DE VRAAG

De garageboxen van GaragePark worden op diverse manieren gebruikt door ZZP’ers zoals schilders, houtbewerkers en webshopeigenaren. Het is meer dan een ‘normale’ garagebox en dient ook echt als een werkruimte voor deze doelgroep. Tegelijkertijd is het aantal ZZP’ers de afgelopen jaren enorm gegroeid en liggen er dus kansen voor GaragePark.

Het inzicht

Veel startende ondernemers beginnen vanuit huis. Op een zolderkamertje of in de garage wordt ruimte gemaakt voor de nieuwe onderneming. De eerste periode prima, maar als het écht gaat lopen, lopen ondernemers thuis tegen ruimtegebrek aan. Om over de irritaties van huisgenoten nog maar te zwijgen...

de oplossing

In de campagne ‘Thuis ondernemen is een hele onderneming’ laten we die worsteling van de beginnende thuis-ondernemer zien, om daar direct de oplossing voor aan te bieden: een multifunctionele garagebox van GaragePark.

DOELGROEPEN

De 3 meest voorkomende branches die een garagebox huren bij GaragePark dienen als voorbeeld in de campagne. Bij iedere doelgroep is het ruimteprobleem en de irritatie van huisgenoten weer anders.

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen