DE ACHTERGROND
Familiebedrijf Holland Malt heeft een onafhankelijke mouterij die grootschalig mout produceert voor de productie van bier en gedistilleerde dranken. Het huidige moutproces verbruikt veel energie en CO2. Met het oog op duurzaamheid heeft de 7de generatie van het familiebedrijf het voortouw genomen in de energietransitie en de eerste plannen uitgewerkt. Plannen die tot uitvoering komen: de bouw van de eerste emissievrije mouterij ter wereld is gestart, in 2024 wordt de mouterij in gebruik genomen.
DE VRAAG
Holland Malt is een pionier in het maken van kwalitatieve mout en heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Op de achtergrond zijn zij druk bezig met het realiseren van de eerste 100% emissievrij mouterij te wereld. Maar hoe gaan we dit communiceren? En hoe zorgen we ervoor dat het past binnen de huidige positionering ‘your quality in our hands’?
DE OPLOSSING
Holland Malt gaat voor duurzaam. En om dat waar te maken, beginnen we bij de bron. Bij ons eigen product, de mout. Om zo niet alleen zelf duurzamer te worden, maar ook onze klanten een duurzame voorsprong te geven. Mout is een van de belangrijkste grondstoffen van bier en gedistilleerde dranken. Als je wil verduurzamen en echt iets wil veranderen, dan moet je bij de bron beginnen. De mout. Dit heeft geleid door het concept: ‘We make the source sustainable’.
CONNECT. With malt pioneers.
CREATE. An outstanding brand strategy.
CAMPAIGN. For a sustainable brand.
MEER INFO?
Your creative agency since '73