-
1hoofdstuk 1Gayvillage
-
2hoofdstuk 2Barbie
-
3hoofdstuk 3gayday! gayday!
De uitdaging
De oplossing
Resultaten
De reacties wisselden van toon tussen „Bombarderen als alle huizen verkocht zijn” en „Dat heeft Nederland toch niet nodig”. Een paar dagen was de acceptatie van homo’s het onderwerp van gesprek. Zoals een expert op dit gebied zei „Deze campagne heeft Nederland een spiegel voorgehouden”. En aan de reflectie te zien, moeten we nog veel meer van dit soort campagnes maken.
de campagne
Resultaten
De avatars van de Roze Maandag Barbie poppen werden veelvuldig gebruikt en men stond in de rij voor een foto in een van de Barbie dozen. Uiteindelijk bleek ook Roze Maandag weer de best bezochte dag van de Tilburgse Kermis.
Lekker over de top en gebouwd op pure liefde en heel veel uren. Met stopmotion films en guerrilla acties met roze speelgoedsoldaatjes, posters en ballonnen. Op de dag zelf gebruikten mensen de speciale app en maakten ze foto’s met een standaard roze filter via „InstaGay”.
Resultaten
De invasie begon vanaf het moment dat de viral video online ging. Met ruim 12.000 views werden de tongen goed los gemaakt. De campagne is veel gedeeld op Facebook en de paginalikes zijn gestegen van 2000 naar ruim 6000. De app is veelvuldig gedownload en het belangrijkste: Roze Maandag was topdruk dankzij 300.000 roze infanteristen / bezoekers. Kortom: invasie geslaagd.
MEER INFO?
Your creative agency since '73