aandacht
voor
ambitie

VLC & PARTNERS

De uitdaging

VLC & Partners is adviseur op het gebied van risicomanagement, verzuim, pensioen én private insurance. Het bedrijf is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Organisch en door overnames. Maar hoe vertalen we dit alles naar één sterk merk, met een nieuwe positionering, pay-off en beeldtaal die aansluit bij de verschillende doelgroepen? En hoe behouden we herkenbaarheid, laten we de onderscheidende kracht zien en creëren we uiteindelijk meer naamsbekendheid?

De aanpak

We zijn begonnen bij de basis door de hoofd- en subvragen te splitsen. Een aanpak onder te verdelen in de tijd. Om daarna met een strategisch antwoord te komen. Gebaseerd op de kernwaarden; slim, persoonlijk & durf, waarbij de overkoepelende positionering aansluit bij de onderscheidende kracht van en haar diverse klantportfolio.

De oplossing

Een nieuwe koers met een nieuwe positionering. Waarbij het draait om ambities. Ambities die spelen bij de organisaties en ondernemers waar VLC & Partners voor werkt. Voor de adviseurs begint het vaak bij een gesprek. Waarbij zij langsgaan om te verkennen. Want je moet verkennen om te voorkomen. Niet alles verzekeren, alleen datgene wat nodig is. Daarom ook de pay-off: Aandacht voor ambitie. Met een advertising property die aansluit bij het logo creëerden we een unieke beeldtaal die opvalt én laat zien dat VLC & Partners weet wat er speelt bij haar klanten, op locatie.

AANDACHT VOOR AMBITIE

Verkennen, voorkomen en verzekeren. Altijd dichtbij en aanwezig. Zo weet VLC & Partners wat er speelt. Staan naast klanten en gaan het gesprek aan. Zodat we je écht helpen en adviseren. Voor risicomanagement, verzuim, pensioen of private insurance. Voor ondernemingen of privé-situaties. Advies afgestemd op persoonlijke wensen. Daarom dan ook: Aandacht voor Ambitie.

Advertising property

De -V- uit het logo van VLC & Partners is een herkenbaar element. Deze zetten we in als ‘advertising property’: een herkenbaar visueel element met een inhoudelijke boodschap.  

Er zijn 3 manieren waarop de advertising property van VLC & Partners gebruikt kan worden:  

Faciliteert: laat zien dat VLC ondersteunend is aan haar klanten. Aanwezig: laat zien dat VLC langskomt op locatie. Weet wat er speelt ‘op de vloer’ bij haar klanten. Grafisch: visueel toepasbaar op diverse plekken, om de beeldtaal te verrijken en herkenbaarheid op alle niveaus praktisch door te vertalen.  

Deze case maakten we samen met:
Scheepens logo

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen